AMARAN YANG KERAS LEBIH KERAS DARI BATU ___________________________________________ AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998 Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.
attention please....hey cik / en sayang jangan click bunga pink tu yerrrr
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Tentunya semua pembaca atau pengunjung menginginkan masa capaian yang pantas untuk load ke blog-blog yang ingin dilawati. Lebih mudah jika kita kata, blog yang ringan. Blog yang baik tidak terlalu bergantung kepada paparan yang cantik atau entri yang menarik saja. Di sini MIZS  ada membuat sedikit penyelidikan terhadap masa yang diambil untuk load ke sesebuah blog tersebut. Sebenarnya, banyak cara untuk kamu semua mengurangkan saiz blog kamu. Seeloknya bawah 100KB. Salah satu cara yang MIZS nak share ni telah MIZS cuba untuk blog MIZS


Memang menakjubkan! Kamu semua boleh cuba.

1. Paparkan 2 atau 3 entri sahaja untuk satu page.
2. Jangan paparkan logo blogspot atau logo-logo rasmi blog kamu semua pada ruangan bloglist.

Buktinya 



FYI, blog yang ringan ialah yang below 100KB. 
So here is it! Betapa ringannye blog ni. Tapi taktau lah knp org lain susah nak bukak. Kot2 background die yang lambat sikit.. Tapi kalau dah selalu bukak nanti ok..

Kalau korang nak check berat blog korang.. please click

No comments:

Post a Comment

sila komen siket kat mizs yer